Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

Friday, 1 July 2011

CARA MUDAH UNTUK MEMBELI EMAS...


Mesin automatik yang mengeluarkan kepingan emas.. Sumber..



Sebuah mesin automatik di sebuah pusat beli-belah Westfield, di barat London menjual kepingan emas. Hahaha cayalahh.. Sebuah komputer di dalam mesin itu akan mengemas kini harga emas setiap 10 minit berdasarkan harga di pasaran dunia.


Para pembeli boleh memilih wang syiling emas seberat satu gram berharga £40 (RM192.97) atau kepingan emas seberat 250 gram yang berharga £10,250 (RM49,445) dengan menggunakan mesin tersebut.
Mesin itu juga mengeluarkan kepingan emas kecil seberat 2.5 gram dengan harga £100 (RM482.46)


Tidak ada pengawal keselamatan yang mengawasi mesin automatik itu namun ia diperkukuhkan dengan besi dan dilengkapi sistem penggera keselamtan..


Canggih,, kreatif sungguh manusia zaman sekarang ni... Hahaha.. Kat Malaysia bila pulak nak ada..hmm..

11 comments:

B E L L A said...

menarik:)))

atiey zatie said...

senang la nak beli emas kalau ada mesin emas ni di Malaysia..hak3.

Rozuan Ismail said...

kalau kat Malaysia,memang nak kena curi mesin ni.huhu

cik kiwi's said...

jom beli emassss~
dinar emas..:))

ekin alias said...

awesome...!!

Jiejah Gorjes said...

mesin ATM pun ada cobaan merampok ni kan mesin emas jahanam

Xaon said...

menarik :D

Atiqah Wadiah said...

m'sia lmbat lg kot nak ada bnda2 cmnih..hehe..tp dorg mmg kreatif..korea n jepun lg kreatif..huhu ^.^

BeloG MTT said...

Wah senang la kalau ada mesin macam nie.. Macam macam.. =.='

Kalau mesin ni ada kat Malaysia,habes laaaaaa...haha

Haikal Ramlee said...

wow!great!

btw,nice blog :)
follow me back.

Mejuez said...

tu diaaa..! ini bisnes tak yah pakai pekerja da boleh jadi kaya.. beli je mesin tuh bubuh mas je.. letak dekat bandar2 besar,,,


sekali org lalu sekali orang masuk duit .. dah dapat untung.. ahahah best2! awat la malaysia tk buat macam ni?